BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Club25 Rotterdam - ECPv6.16.3//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Club25 Rotterdam
X-ORIGINAL-URL:https://www.club25rotterdam.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Club25 Rotterdam
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Amsterdam
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20150329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20151025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20160327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20161030T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20170326T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20171029T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20180325T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20181028T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20190331T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20191027T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20200329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20201025T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20190114T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20190114T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20181213T143618Z
LAST-MODIFIED:20181213T143858Z
UID:1165-1547485200-1547492400@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Nieuwjaarsreceptie Club 25 in Paviljoen Boompjes 701 Rotterdam
DESCRIPTION:Uitnodiging Club25 voor nieuwjaarsreceptie op maandag 14 januari 2019: Alle Leden Plus Eén \n  \nBestuur en programmacommissie van Club 25 nodigen de leden van de Club gaarne uit voor de traditionele nieuwjaarsborrel van de club. Niet nieuw is dat we deze keer ook graag uw partner verwelkomen. Wel nieuw is dat we daarbij niet uitsluitend uw eventuele levenspartner op het oog hebben. Alle leden van Club 25 wordt gevraagd een partner mee te nemen. Dat kan\, in plaats van uw levenspartner\, ook uw chef\, collega of medewerker zijn. U kiest daarbij hopelijk voor iemand die geïnteresseerd is in de doelstelling en het netwerkkarakter van Club 25. \nWij zijn op maandag 14 januari te gast bij het Paviljoen Boompjes 701 van ons Clublid Ron Sterk. Ron heeft ons uitgenodigd de nieuwjaarsborrel bij hem te vieren en biedt u deze borrel aan. Bestuur en Programmacommissie zijn hem daar dankbaar voor. \nDe Programmacommissie meent\, dat ook deze aflevering een inhoudelijk tintje moet hebben. Club 25 gaat ergens over en wij zijn zoals altijd geïnteresseerd in veranderingen die de stad aantrekkelijker kunnen maken. Ron Sterk zal ons in dit verband iets vertellen over de plannen die hij heeft met het Paviljoen aan de Boompjes. Hugo Bongers\, lid van de Programmacommissie en toevallig ook voorzitter van de Stichting Maritiem District\, zal iets vertellen over de veranderingen in en ambities van het gebied waarin dit Paviljoen gelegen is. \nU bent op 14 januari aanstaande welkom op het adres Boompjes 701 te Rotterdam. Inloop vanaf 17 uur\, start programma 17.30 uur\, vanaf 18.00 uur borrel en hapjes. \nGraag aan- en afmeldingen en melding van aanwezigheid partner bij secretaris Anja de Jong. \nNamens bestuur en Programmacommissie\, \nHugo Bongers \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/1165/
LOCATION:Paviljoen Boompjes 701\, Boompjes 701\, Rotterdam\, 3011XZ\, Nederland
ORGANIZER;CN="Hugo Bongers":MAILTO:hugobongers@live.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20181210T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20181210T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20181117T134400Z
LAST-MODIFIED:20181117T134400Z
UID:1157-1544461200-1544468400@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Call to action
DESCRIPTION:Beste Leden van Club 25\, \nAan het eind van het jaar is het tijd de blik vooruit te richten\, niet alleen naar het nieuwe jaar 2019\, maar ook naar het decennium daarna\, vanaf 2020 tot 2030. De wereld is op allerlei fronten in transitie en op meerdere fronten wordt er een oproep gedaan om als persoon\, gemeenschap of stad daaraan een bijdrage te leveren: ‘Call to Action’. \nEen aantal bevlogen Rotterdammers zal op maandag 10 december in diverse korte pitches & presentaties deze idealistische ‘Call to Action’ op meerdere onderwerpen voor het voetlicht brengen. Het gaat daarbij om de ‘Sustainable Development Goals’ (zie onderaan deze uitnodiging) tastbaar en zichtbaar te maken. En wel op zo’n manier dat ook duidelijk wordt wat dit voor de individuele persoon en zijn / haar handelen betekent. \nInitiatiefnemers vanuit hun DIF-platform zijn Fons & Jacqui Burger en we zijn vanaf 17.00 uur van harte welkom in hun kantoor-aan-huis aan de Heemraadssingel 219\, 3023 CD Rotterdam.  \n(Uitstekend bereikbaar met fiets\, bus en tram. Op de Heemraadssingel is het betaald parkeren.) \nTwee ambassadeurs van ‘Proef’ openen de avond om 17.30 met een combi van toekomstvisie en ‘spoken word’. Zij vinden dat ‘spoken word’ een van de kenmerkende culturele uitingen van Rotterdam is! \n‘Proef’ is een internationaal vooruitkijkend bureau (‘foresight lab’)\, met kantoren in LA\, SF\, NY & en Roffa. Zij werken met klanten als Google om toekomsttrends om te zetten in strategische positioneringen\, acties en producten onder hun motto: ‘We make the imaginable tangible’. \nAmbassadeurs van ‘Proef’ deze avond zijn: \n\nJaimee Polm (spoken word artist Jaimee Brown)\, Deputy Trend Strategist en\nMarieke van der Poel\, founder en chief executive trend forecaster van Proef.\n\nZij zullen een ‘outside looking in view’ geven op Rotterdam met daarbij drie karakteristieke eigenschappen van de stad: ‘bold\, forward & culture’. De stad kan daarmee een bijzondere positie in de veranderende wereld krijgen: ‘Rotterdam\, spiegel van de toekomst’. \nHierna volgen drie korte presentaties over het DIF project ‘Call to Action’: \n\nJacqui Burger zal het ‘DIF Call to Action Programme’ in het algemeen inclusief het ‘DIF-2020 congress’ in het nog te openen Ahoy Congress Centre toelichten\, waarbij een podium zal worden geboden aan sprekers van over de hele wereld;\nPieter Schol\, DIF art director\, zal de inzet dan digitale ‘social media’ en de daarbij behorende vormgeving belichten\, en\nHajo Doorn\, o.a. stadsdramaturg bij Theater Rotterdam\, zal de stadsbrede manifestatie in het jaar 2020 uiteenzetten.\n\nHiermee hopen de initiatiefnemers een paraplu-annex-platform te beiden voor allerlei geestverwante organisaties en instellingen om een praktische bijdrage te leveren aan het bereiken van de ‘SDG’s. \nJe kunt je vóór 5 december a.s. aanmelden bij secretaris Anja de Jong\, via een reply-mail. \nDe Programmacommissie \n‘SDGs’\, wat moet ik me daar bij voorstellen? \nDat zijn zeventien ‘Sustainable Development Goals’\, of Duurzame Ontwikkelingsdoelen\, om de wereld tot ‘een betere plek te maken in 2030’\, schrijven de Verenigde Naties in hun voorstel voor een nieuwe mondiale agenda. Het eerste en belangrijkste doel is het beëindigen van extreme armoede\, volgens de VN ‘de grootste uitdaging van deze tijd’. Verder zijn er doelen over gezondheid\, onderwijs en schoon drinkwater\, maar ook doelen over duurzame energie\, minder ongelijkheid en het aanpakken van klimaatverandering. \nhttp://www.sdgnederland.nl/sdgs/
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/call-to-action/
LOCATION:DIF-kantoor\, Heemraadssingel 219\, Rotterdam\, 3023 CD\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20181112T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20181112T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20181022T072935Z
LAST-MODIFIED:20181022T072935Z
UID:1148-1542042000-1542049200@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Club 25 op 12 november 2018: Kennismaking met wethouder toerisme Said Kasmi; bezoek aan de nieuwe Publiekslocatie Centrum in het Stadhuis
DESCRIPTION:Convocatie voor de leden van Club 25: Kennismaking met wethouder toerisme Said Kasmi; bezoek aan de nieuwe Publiekslocatie Centrum in het Stadhuis \n  \nGeachte leden van Club 25\, \nMet groot genoegen nodigt de Programmacommissie u uit voor de clubbijeenkomst op maandag 12 november aanstaande\, aanvang 17.30 uur stipt (inloop vanaf 17.00 uur). Locatie: Stadhuis van Rotterdam\, Eerste Klas Trouwzaal\, ingang via de poort aan de zijkant van het stadhuis\, te bereiken vanuit de Stadhuisstraat en het Doelwater. \nDat er in de stad Rotterdam grote veranderingen plaatsvinden blijkt onder meer uit het feit\, dat we sinds deze zomer\, voor het eerst in de geschiedenis\, een wethouder hebben die de portefeuille ‘toerisme’ beheert. De afgelopen decennia was toerisme onderdeel van de portefeuille economische zaken en het onderwerp kwam daarbinnen\, ‘van nature’ overvleugeld door haven en industrie\, toch niet echt uit de verf. Nu is het onderwerp belangrijk genoeg om het als zelfstandige portefeuille te benoemen. Dat maakt nieuwsgierig naar het voorgenomen toerismebeleid van dit gemeentebestuur. \nOp 12 november om 17.30 maken de leden van Club 25 kennis met de nieuwe portefeuillehouder Said Kasmi. Naast de portefeuille beheert deze wethouder ook de portefeuilles onderwijs en cultuur\, die eventueel door hem ook kort ter sprake kunnen worden gebracht. \nZaken die in eerste instantie door wethouder Kasmi aan de orde worden gesteld zijn: \n–  Wat is de reden van een specifieke portefeuille toerisme? \n–  Ambities en visie vanuit het college programma omtrent deze portefeuille. \n–  Hoe pak je deze nieuwe portefeuille aan? \n–  Toelichting beleid omtrent onder andere de groei van het aantal hotels en de ontwikkelingen rondom Airbnb. \nHet tweede onderdeel van ons bezoek aan het Stadhuis betreft de laatste ingreep in dit gebouw. Vroeger hebben de leden van Club 25 al eens een rondleiding gehad door het ‘vernieuwde’ stadhuis waar de afgelopen jaren\, binnen en buiten\, ingrijpend gerestaureerd en gerenoveerd is. Na het gesprek met de wethouder gaan we een kijkje nemen in het meest recent opgeknapte deel van het Stadhuis\,  de Publiekslocatie Centrum. In deze afdeling\, bij velen van u wellicht nog bekend onder de oude naam ‘Burgerzaken’\, worden in beginsel alle directe contacten tussen burgers en gemeente afgehandeld. Om deze functie te kunnen accommoderen is de ruimte ingrijpend aangepast. Vier gemeentelijke diensten die veelvuldig contact met burgers hebben zijn in deze ruimte geïntegreerd ondergebracht. Wij krijgen een rondleiding door de gerenoveerde ruimte en worden geïnformeerd over de nieuwe werkwijze van de diensten in hun contact met burgers. \nNa afloop van de rondleiding biedt de gemeente aan de aanwezige leden van Club 25 een drankje aan. \nWij hopen op een grote opkomst van de leden en verzoeken u aan- en afmeldingen door te geven aan de secretaris van Club 25\, Anja de Jong; u vindt haar adres hierboven. \nDe Programmacommissie \nBob van den Berg\, Hugo Bongers\, Natasja Morales\, Kees Vrijdag \n  \n  \n  \n  \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/club-25-op-12-november-2018-kennismaking-wethouder-toerisme-said-kasmi-bezoek-aan-nieuwe-publiekslocatie-centrum-stadhuis/
LOCATION:Stadhuis van Rotterdam Eeerste Klas Trouwzaal\, Coolsingel 40\, Rotterdam\, Nederland
ORGANIZER;CN="Hugo Bongers":MAILTO:hugobongers@live.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20180910T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20180910T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20180822T125602Z
LAST-MODIFIED:20180822T125602Z
UID:1137-1536598800-1536606000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Attractiepark Rotterdam (Speelstad) & Getijdenpark Maashaven
DESCRIPTION:  \n  \nBijeenkomst Club 25 op MAANDAG 10 SEPTEMBER a.s. \n\n\n\n\n\n\n\nWaarde leden van Club 25\, \nHierbij de \nUitnodiging voor de bijeenkomst van Club 25\, maandag 10 september\, 17.00 uur: \n\n\nATTRACTIEPARK ROTTERDAM \n& \nGETIJDENPARK MAASHAVEN \n\nSommige ontwikkelingen in een stad werpen hun schaduw ver vooruit. Dat geldt zeker bij majeure herontwikkelingsprojecten op niet al te eenvoudige locaties.  Een bijzonder voorbeeld\, in alle opzichten\, vormt de ‘ombouw’ van de voormalige vuilverbrandingsoven van de AVR bij de zuidelijke ingang van de Maastunnel: ‘De Stalen Kathedraal’. Ondernemer Hennie van der Most heeft het initiatief genomen hier ‘een prachtig pretpark voor het hele gezin’ te realiseren. Het Attractiepark Rotterdam (ook wel bekend onder de naam Speelstad ) zal zorgen voor werkgelegenheid in een deel van de stad dat dat goed kan gebruiken. Een grote brand in 2013 dreigde roet in het eten te gooien\, maar de plannen staan nog steeds. Inmiddels is er ook een onderdeel van het Attractiepark gerealiseerd: het UFO-restaurant. \nNaar ons oordeel wordt het een inspirerend bezoek ! \n Het programma: \n17.00: inloop met koffie / thee / fris in HET BENEDENDEEL VAN HET UFO-RESTAURANT  \naan de Doklaan 40 (P-gelegenheid bij het UFO-restaurant; zie hierna); \n17.30: welkom door de voorzitter van Club 25\, Ton Wesselink\, met aansluitend: \ntoelichting op de plannen voor Attractiepark Rotterdam door Hennie van der Most; \n17.55: nadere toelichting op de effecten voor de stedelijke omgeving van het Attractiepark door Andriena Lushtaku\, projectmanager bij de gemeente Rotterdam. \nZij zal ook een korte toelichting geven op een naburig project van de gemeente: \nhet Getijdenpark in de Maashaven. \n(NB: ten tijde van het verzenden van deze convocatie was nog niet bekend of het nieuwe College van B&W in zal stemmen met de aanleg van dit bijzondere project\, dat moet voorzien in een ‘groene’ verbinding tussen de wijken Afrikaanderwijk\, Bloemhof en Tarwewijk met de succesvolle gebiedsontwikkeling op de Kop van Zuid en Katendrecht). \n18.10: rondgang over het bouwterrein van het Attractiepark \n18.30: borrel in de benedenruimte van het UFO-restaurant\, met nadere toelichting op de formule van dit restaurant door Michela Barendregt. \n(NB: voor navigatie met de auto: Doklaan 40\, 3081 AD invoeren). \n19.00: gepland einde bijeenkomst. \nDe Programmacommissie van Club 25\, \nBob van den Berg\, Hugo Bongers\, Natasja Morales en Kees Vrijdag \n\n\nLet op : De aanmeldingen graag voor 1 september a.s. aan onze secretaris Anje de Jong doorgeven.
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/attractiepark-rotterdam-speelstad-getijdenpark-maashaven/
LOCATION:Attractiepark Rotterdam (vroegere vuilverbranding AVR)\, Doklaan 40\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20180709T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20180709T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20180620T091553Z
LAST-MODIFIED:20180620T091553Z
UID:1127-1531155600-1531162800@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Boekhandel Donner en FORUM Rotterdam\, Coolsingel
DESCRIPTION:Uitnodiging voor de bijeenkomst van Club 25 op maandag 9 juli 2018 \n  \nTijdens de verkoop….. \n…..gaat de verbouwing gewoon door! \n  \nOnder dit motto wordt in het voormalige bankgebouw aan de Coolsingel hard gewerkt aan de volgende fase in het bestaan van boekhandel Donner. Nu als onderdeel van een grote ‘ingreep’ in de bebouwing ‘hartje stad’: Forum Rotterdam. \nDaarnaast gaat ook de Coolsingel fors op de schop\, dus alle reden voor ons als promotieclub van Rotterdam om bovenstaand motto te testen: hoe gaat de verbouwing gewoon door tijdens de verkoop? \n  \nProgramma in het kort op maandag 9 juli: \n  \n\n00 Inloop bij Diner @ Donner\, op de 1ste étage van Donner\, Coolsingel 119;\n30 Inleiding over Donner door Clublid Leo van de Wetering;\n45 Toelichting op Forum Rotterdam door Diko Ruit\, senior development manager bij Multi Vastgoed;\n05 Sneak-preview en rondleiding achter de (bouw)schermen door mede-Clublid Suzanne Hammecher;\n30 Borrel in Diner @ Donner\, tot 19.00 uur.\n\n  \nOver boekhandel Donner: \nHet zou een zware onderschatting van de Club 25 leden zijn om hier Donner uit de doeken te doen en daarmee vooruit te lopen op het verhaal van Leo van de Wetering\, een ‘Donneriaan van het eerste uur’. Dus dat doen we in deze convocatie niet. Kom op 9 juli en u krijgt het verhaal uit de eerste hand. \n  \nOver Forum Rotterdam:  citaat uit de Scheurmail d.d. 7 juni jl over ‘Het Rotterdam van Morgen’: \n“Na jarenlang gesteggel wordt er sinds augustus 2017 volop gebouwd aan het project FORUM Rotterdam. Het complex is gesitueerd tussen de belangrijkste winkelstraten van Rotterdam te weten: Coolsingel\, Binnenwegplein\, Lijnbaan en de ‘Koopgoot’. Het plan omvat de herontwikkeling van het monumentale ABN-AMRO gebouw aan de Coolsingel\, sloop/herbouw van het voormalige Jungerhans pand\, nieuwe winkels aan de Lijnbaan en de gedeeltelijke sloop en nieuwbouw van de voormalige kantoortoren van de bank. Het ontwerp van de nieuwbouw en herontwikkeling is van architect Reinier de Graaf van het bureau O.M.A. van Rem Koolhaas en Wessel de Jonge Architecten tekent voor de verbouwing van het monumentale bankgebouw.”  \nEn: \n“De verwachte oplevering van het complex is in het derde kwartaal van 2019.” \nIn genoemde Scheurmail staan nog meer details over de bouw\, maar ook hier geldt dat het verhaal beter tot zijn recht komt uit ‘de eerste hand’\, te weten van Diko Ruit. \nS.v.p. uw aan- dan wel afmelding voor deze bijeenkomst bij uw secretaris\, Anja de Jong via een reply-mail of een mail naar haar e-mailadres (jonganja@xs4all.nl) \n  \nMet hartelijke groeten\, \nuw Programmacommissie: \nBob van den Berg – Hugo Bongers – Natasja Morales – Kees Vrijdag
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/boekhandel-donner-en-forum-rotterdam-coolsingel/
LOCATION:Boekhandel Donner\, Coolsingel 119 Rotterdam\, Coolsingel 119\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20180514T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20180514T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20180510T124118Z
LAST-MODIFIED:20180510T124118Z
UID:1099-1526317200-1526324400@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Floating Farm\, circulaire stad deel 2
DESCRIPTION:  \n\n\n\n\n\n\n\n\n\nUitnodiging bijeenkomst Club 25 \n\nMaandag 14 mei 2018 om 17.00 uur \nCirculaire stad deel 2: ‘Floating Farm’ \nLocatie: Witte ontvangsttent\, Marconistraat hoek Gustoweg  (navigatie-indicatie: 3029 AR\, naast Partycentre ‘Diva’) \n  \nBeste leden\,  \n Op  maandag 14 mei a.s zijn wij te gast bij Peter & Minke van Wingerden van Beladon BV voor een nadere uitleg over hun innoverende project ‘Floating Farm’. Ook dit project staat in het teken van ‘circulaire stad’\, maar op een geheel andere manier dan de woningbouw in Kralingen waar we in april jl. kennis van konden nemen. \n “Floating Food Strip in de Maas” \nMedio mei zullen drie caissons vanuit Zaandam worden ingevaren in het westelijke havenbassin van de Merwehaven. Zij zullen de basis vormen voor de Floating Farm\, “de allereerste drijvende boerderij ter wereld. Een zelfvoorzienende zuivelhoeve waar iedereen welkom is om te zien hoe je op een duurzame\, want circulaire en klimaatadaptieve\, manier kunt boeren*”. \n70% Van onze aardbol bestaat uit water en het is meer en meer zaak secuur om te gaan met landbouwgrond. De Merwehaven als onderdeel van het M4H-gebied vormt een uitstekende waterlocatie voor de eerste ‘Floating Farm’\, dichtbij de stad. Daarmee kan ook de educatieve functie goed tot haar recht komen. Want ook dat is een onderdeel van het project van de initiatiefnemers: uitleggen waarom goed voedsel van groot belang is voor de stadsbewoners van nu en in de toekomst. Daarnaast willen zij de agrarische sector weer een plek geven in de maatschappelijke context van de stad. Initiatiefnemer Peter van Wingerden: “Onze drijvende boerderij wordt wereldwijd op de voet gevolgd. Vanuit Hamburg en New York is er concrete interesse. En als het goed gaat met de ‘floating farm’ breiden we uit. Onze droom is een complete circulaire “floating food strip” in de Maas*”. \nProgramma \n17.00-17.30        Inloop witte ontvangsttent Marconistraat / Gustoweg \n17.30-18.15        Presentatie over de ‘Floating Farm’ door Minke en Peter van Wingerden\, inclusief ‘Q’s & A’s’; \n18.15-18.30        Wandeling naar de locatie in spe; \naansluitend borrel tot 19.00 uur \nGraag jullie aan- en afmeldingen VOOR 30 APRIL a.s. bij de secretaris! \nIk ben daarna namelijk 3 weken weg. \n\nHartelijke groet\, \n\nAnja de Jong\, secretaris Club 25 \n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n|
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/floating-farm-circulaire-stad-deel-2/
LOCATION:Gustoweg hoek Marconistraat Rotterdam\, Marconistraat/Gustoweg naast Partycentrum \, Rotterdam\, 3029AR\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20180409T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20180409T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20180403T135320Z
LAST-MODIFIED:20180403T135710Z
UID:1087-1523293200-1523300400@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Club 25 in de Kralinger Esch over Duurzaam bouwen in Leonidas
DESCRIPTION:Uitnodiging voor de bijeenkomst Club 25\nMaandag 9 april 2018 om 17.00 uur  \nOnderwerp: Circulaire stad; Duurzaam bouwen en wonen in Leonidas \nVerzameladres voor de navigatie: Kralinger Esch 11 \n Beste leden\,  \n Op 9 april praten we u bij over ‘ontwikkelen\, bouwen\, leren en wonen in Rotterdams coolste duurzame (geslaagde) proeftuin: Leonidas’. Wandelschoenen aan\, jas en evt. paraplu mee\, want we gaan ook even naar buiten. \nBijzondere ontvangst: Kralings Zwembad  \nAlhoewel nog vroeg in de lente… komen we bijeen in het\, bij hoge uitzondering ook toegankelijk gemaakt voor niet-leden\, ‘Kralings Zwembad’. Deze besloten vereniging (800 leden) ‘Kralings Zwembad’ werd op 20 oktober 1930 opgericht en biedt leden sindsdien een natuurzwembad. \n46 duurzame zelfbouw woningen inclusief korte wandeling in de wijk \nDuurzaamheidsidealen van Rotterdammers en van onze ondernemende gemeente zijn samen een succes in Leonidas: de meeste duurzame wijk van Rotterdam en misschien wel van heel Nederland is gebouwd. Een Rotterdamse duurzame innovatie en aanpak om trots op te zijn. Hoe krijgen ze dat voor elkaar daar in Kralingen? \nProgramma \n17.00-17.30      Inloop Kralings Zwembad \n17.30-18.10      Aftrap door milieu-geograaf en bewoner Gilbert Curtessi \n                           Projectmanager Anne Mollema (Gemeente Rotterdam): ‘Pak je ruimte\, samenwerking 2.0\n \n                        – Discussiëren om van te leren: Stefan Prins (eerste bewoner) en de sprekers gaan in op al uw vragen en discussiepunten \n18.10-18.30      Wandeling in de wijk en aansluitend borrel tot 19.00 uur \nKunt u ons laten weten of we op u mogen rekenen? \nGraag via de mail aan Anja de Jong jonganja@xs4all.nl \nKomt allen! \nHartelijke groet\, \nUw plv secretaris \nRené
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/club-25-kralingse-esch/
LOCATION:Zwembad Kralingen\, Kralinger Esch 11\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20180212T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20180212T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20180403T143424Z
LAST-MODIFIED:20180403T143702Z
UID:1092-1518454800-1518462000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Kunstblock en literatuur in Rotterdam
DESCRIPTION:Uitnodiging \nvoor de bijeenkomst van Club 25 op maandag 12 februari 2018 \nLocatie: Auditorium van TENT\, Witte de Withstraat 50 \nInloop vanaf 17.00 uur\, aanvang stipt om 17.30 uur \n  \nClub 25 is deze avond te gast bij Kunstblock; daarnaast besteden we aandacht aan nieuwe literaire activiteiten voor en door jonge Rotterdammers. \nKunstblock is de samenwerkingsorganisatie van kunstinstellingen gelegen aan en rondom de Witte de Withstraat. Kunstblock organiseert de wekelijke gratis vrijdagavond KUNST XL van 18 tot 21 uur in de deelnemende instellingen\, met onder andere tours met gidsen. Dat vaste programma wordt aangevuld met verschillende andere activiteiten zoals straatperformances en optredens op de deelnemende podia. Kunstblock is een interessante nieuwe manier van publiekswerving en –binding\, gericht op een vooral jong publiek dat door het ‘evenementkarakter’ van de avonden in deze populaire uitgaansbuurt graag langs komt. \nOver Kunstblock worden wij bijgepraat door Josine Sibum Siderius van het Centrum Beeldende Kunst en Jan Hiddink van WORM. \nVeel jonge Rotterdammers zijn actief bezig met literatuur en poëzie. Rotterdam is dé stad van Poetry Slam en Spoken Word in Nederland. Passionate is een van de grote literaire instellingen\, al decennia actief in Rotterdam\, die fuseerde met Bulkboek en die daarmee een sterke landelijke organisatie vormde gericht op de relatie tussen literatuur en jongeren. PassionateBulkboek is nog steeds ook in Rotterdam en omstreken actief; senior projectleider Wilma van Raamsdonk zal ons bijpraten over de ontwikkeling van de instelling en in het bijzonder ingaan op de Rotterdamse activiteiten. \nSinds vorig jaar verenigden de vele Rotterdamse organisaties en podia voor Spoken Word zich in 010 Says it All. Onder die naam organiseerde men in 2017 een fringe festival in het kader van het internationale en welbekende festival Poetry International. Onlangs ontving deze nog jonge organisatie de eerste Doro Siepelprijs. Terecht\, want multicultureler dan 010 Says it All is op dit moment in Rotterdam niet te vinden\, meent ook uw programmacommissie waarvan enkele leden het fringe festival bezochten. Woordvoerder Tomas de Paauw van de 010 Says it All zal ons informeren over haar activiteiten. \nHelemaal nieuw is #RotterdamSchrijft\, georganiseerd door het Lees- en schrijfplatform Sweek\, Bibliotheek Rotterdam en boekhandel Donner gezamenlijk. Zij lanceerden onlangs #RotterdamSchrijft in de vorm van een grote schrijfwedstrijd waarbij alle Rotterdammers (jong en oud) worden uitgedaagd hun verhaal over de stad te schrijven. Via Sweek kunnen deelnemers elkaars verhalen lezen\, alsook de verhalen van 15 ambassadeurs zoals oud-voetballer Royston Drenthe\, schrijfster Chinouk Thijssen\, Burgemeester Ahmed Aboutaleb en Sander Grip\, hoofdredacteur van Gers! magazine. Over de online schrijf-community Sweek en de wedstrijd #RotterdamSchrijft worden de leden van Club 25 bijgepraat door Sabine van der Plas. \nWij hopen op een grote opkomst van leden van Club 25 op deze avond waarop we veel nieuws zullen horen over het jonge\, levendige en überhippe Rotterdam. \nProgrammacommissie Club 25: \nNatasja Morales\, Bob van den Berg\, Hugo Bongers en Kees Vrijdag \n\n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/kunstblock-en-literatuur-rotterdam/
LOCATION:TENT\, auditorium\, Witte de Withstraat 50\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20180108T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20180108T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20180102T113225Z
LAST-MODIFIED:20180102T113225Z
UID:1077-1515430800-1515438000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Nieuwjaarsbijeenkomst Club 25 in Theater Rotterdam\, locatie Schouwburg
DESCRIPTION:  \nLET OP: UW PARTNER IS WELKOM! \n  \nMaandag 8 januari 2018 van 17.00-19.00 \nTheater Rotterdam\,  locatie Schouwburg \n  \nBeste leden\, \nHet nieuwe jaar starten we met een inhoudelijke bijdrage van ons lid Bert Determann die ons de nieuwjaarsreceptie aanbiedt in Theater Rotterdam locatie Schouwburg (Schouwburgplein 25\, Rotterdam). Uw partner is tevens van harte uitgenodigd voor deze bijeenkomst om kennis te maken ‘met wie u toch allemaal elke 2e maandag van de maand een afspraak heeft’ J. Programma: \n17.00-17.30 \nInloop leden en partners in de Erkerfoyer van Theater Rotterdam locatie Schouwburg. \n17.30-18.10 \nOnder leiding van Bert Determann hoort u de laatste ins & outs op het culturele vlak: “Theater Rotterdam (fusie van Ro Theater\, Rotterdamse Schouwburg en Productiehuis Rotterdam) staat voor grensverleggend\, vaak interdisciplinair theater dat verschil\, diversiteit en veelvormigheid wil vieren. Niet opheffen of harmoniseren\, maar zien\, tonen en gebruiken. We brengen spelers\, journalisten\, dansers\, nieuwsgierigen\, uitvinders\, vertellers\, choreografen en talenten samen om theater te maken en echte ontmoetingen te realiseren. Om iets teweeg te brengen in het hoofd\, in het hart en in Rotterdam.” \n18.10-19.00  \nBorrel \n19.00 … \nFacultatief & voor eigen rekening: diner met partner in Floor \nAansluitend op de Nieuwjaarsborrel kunt u\, mits vooraf aangemeld\, gezamenlijk het diner gebruiken (á la carte – afhankelijk van het aantal aanmeldingen) in het naastgelegen Floor. Club 25 faciliteert graag de traditie en reserveert de tafel voor degenen die zich opgeven\, maar u rekent zelf uw deel af. Uw deelname kunt u tot uiterlijk 31 december 23.59 uur per email doorgeven via onze secretaris Anja de Jong. \nAANMELDEN/AFMELDEN \nMet het oog op de organisatie van een en ander vragen wij u vóór 1 januari 2018 aan (of af-; wel zo netjes) te melden bij onze secretaris Anja de Jong (jonganja@xs4all.nl). Let op: geef even door of uw partner u vergezelt en of u wel of niet aan de gezamenlijke CLUB 25 tafel(s) wilt plaatsnemen na afloop. \n De programmacommissie\, \nBob van den Berg – Hugo Bongers – Natasja Morales – Kees Vrijdag
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/nieuwjaarsbijeenkomst-club-25-rotterdamse-schouwburg/
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20171211T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20171211T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20171121T152346Z
LAST-MODIFIED:20171121T152346Z
UID:1071-1513011600-1513018800@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Greenchoice in voormalig Bouwcentrum en Volkskracht in gebouw First aan het Weena
DESCRIPTION:  \nBijeenkomst van Club 25 op maandag 11 december vanaf 17.00 uur:  \nGreenchoice in ‘Bouwcentrum’ en Volkskracht in ‘First’. \n  \nBeste Clubleden\, \nHet programma voor maandag 11 december a.s. in een notendop: \n\n17.00: inloop in de hal van het kantoor van ‘Greenchoice’;\n17.30: ontvangst door directie met korte introductie over bedrijf Greenchoice én over hun nieuwe huisvesting in voormalig Bouwcentrum;\n17.40: rondleiding door het gebouw;\n18.00: ontvangst en presentatie in aangrenzend gebouw ‘First’ door Volkskracht;\n18.30: informele afsluiting;\n19.00: einde bijeenkomst.\n\nOp maandag 11 december zijn we vanaf 17.00 uur (inloop) te gast in het kantoor van ‘Greenchoice’ aan het Kruisplein 15. Start van het programma stipt om 17.30 uur. \nGreenchoice \nDirecteur Evert den Boer van Greenchoice (voorheen werkzaam bij Nuon en bij het Deense Dong Energy) zal\, samen met Annemieke den Hooglander\, ons  ontvangen in de hal van hun kantoor. Zijn missie voor het bedrijf waar hij sinds 2015 leiding aan geeft: “Greenchoice is in 2026 de marktleider in het echt groene (energie)segment; dan zijn de meeste van onze klanten ook zelf energieproducent. Greenchoice wil onbetwist vooroplopen als aanjager van en verbinder in de lokale energietransitie”. \nBouwcentrum \nEen van de fraaiste voorbeelden van de Wederopbouwarchitectuur is tevens het meest verborgen gebouw uit die categorie in Rotterdam: het Bouwcentrum. Deze 16-hoekige diamant\, ontworpen door architect J.W. Boks\, geopend op 18 mei 1949\, is nu weer opgewreven en glanst – geheel verdekt opgesteld\, dat wel – als nooit te voren. Na een minder gelukkige periode als hoofdkantoor van Vestia\, heeft Greenchoice haar kantoor hier in gevestigd. Evert en Annemieke geven een uitleg en een rondleiding. \nVolkskracht \nNa de korte rondleiding door het eerste gebouw in het weer op te bouwen stadshart\, steken we schuin over naar het nieuwste gebouw in wat nu heet ‘Rotterdam Central District’: ‘First’. Hier zijn we te gast bij Jacqueline Frima en Joke Ellenkamp\, respectievelijk voorzitter en secretaris van (de Stichting Bevordering van) Volkskracht: “wat voor het gemak ‘Volkskracht’ wordt genoemd\, bestaat uit in totaal twaalf stichtingen”. De inzet van de grondlegger\, Willem Burger\, in 1923\, was: ‘Bevordering van den geestelijken en lichamelijken welstand der mingegoede bevolking van Rotterdam’. Jacqueline en Joke zullen\, zoals in het jongste jaarverslag staat\, ‘de maatschappelijke vraag naar transparantie van het doen en laten van ‘Volkskracht’ beantwoorden en een helder inzicht geven in het beleid en de verrichtingen van haar stichtingen’. Tijdens de informele afsluiting is er ruim gelegenheid om vragen te stellen aan beide bestuurders. \nOok nu geldt\, net als vorige maand in de Doelen: i.v.m. de veiligheidsvoorschriften in het gebouw ‘First’ is het noodzakelijk dat we de komst van de leden\, op naam\, tevoren kunnen melden. Dringend verzoek derhalve om uw aanwezigheid door te geven aan secretaris Anja de Jong via e-mail en wel vóór 4 december a.s. \nDe programmacommissie\, \nHugo Bongers\, Kees Vrijdag & Bob van den Berg
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/greenchoice-voormalig-bouwcentrum-en-volkskracht-gebouw-first-aan-weena/
LOCATION:Voormalig Bouwcentrum\, Kruisplein 15\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20171113T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20171113T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20171108T093814Z
LAST-MODIFIED:20171108T093814Z
UID:1068-1510592400-1510599600@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Honderd jaar Rotterdams Philharmonisch Orkest; ontvangst in de Doelen
DESCRIPTION:Convocatie voor de bijeenkomst van Club 25 op maandag 13 november 2017 \n  \nRotterdams Philharmonisch Orkest honderd jaar \n  \nDe programmacommissie van Club 25 nodigt de leden hierbij uit voor de volgende bijeenkomst van de club. Wij komen op 13 november aanstaande bij elkaar in het Concert- en Congresgebouw de Doelen en ontmoeten daar de directeur van het Rotterdams Philharmonisch Orkest\, de heer George Wiegel. Aanleiding is het komende jubileum van dit voor Rotterdam zo belangrijke muziekgezelschap\, dat volgend jaar 100 jaar bestaat. Het jubileum zal in het jaar 2018 op verschillende manieren feestelijk worden gevierd. \nGeorge Wiegel ontvangt de leden van Club 25 op het podium van de Grote Zaal van de Doelen. (Voor velen van u wellicht de eerste keer dat u op dit podium zult staan).  Hij zal iets vertellen over de geschiedenis van het orkest en ingaan op de positie van het RPhO op dit moment. Waar staat het orkest in het nationale muziekbestel  en wat draagt het bij aan het Nederlandse en internationale muziekleven? Wat is het belang van het orkest voor Rotterdam? Ook zal George Wiegel ingaan op de vele activiteiten in het jubileumjaar 2018. \nDe leden van Club 25 dienen zich op maandag  13 november as. te melden bij de dienstingang van de Doelen\, Kruisstraat 2 te Rotterdam. Inloop vanaf 17 uur. Met de lift of trap gaat u vandaar naar de VIP-room op de tweede verdieping van het concertgebouw. Daar kunt u uw jas kwijt en wachten we op elkaar totdat we ons stipt om 17.30 uur naar de Grote Zaal begeven. Na het gesprek op het podium keren we terug naar de VIP-room waar we een filmpje zullen zien over de jubileumactiviteiten. Daar is ook een borrel\, tot uiterlijk 19.00 uur. \nIn verband met de veiligheidsvoorschriften in het gebouw is het noodzakelijk dat we de komst van de leden tevoren kunnen melden. Dringend verzoek derhalve om uw aan- of afwezigheid tijdig (dat wil zeggen vóór vrijdag 10 november aanstaande) door te geven aan de wnd. secretaris van Club 25\, de heer René Hanssens. \n  \nDe programmacommissie \nBob van den Berg \nHugo Bongers \nKees Vrijdag \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/honderd-jaar-rotterdams-philharmonisch-orkest-ontvangst-doelen/
LOCATION:Concert- en Congresgebouw de Doelen\, Kruisstraat 2\, Rotterdam\, Nederland
ORGANIZER;CN="Hugo Bongers":MAILTO:hugobongers@live.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170911T163000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170911T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170725T072512Z
LAST-MODIFIED:20170725T072512Z
UID:1064-1505147400-1505156400@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Bezoek Club 25 aan Erasmus MC: stand van zaken nieuwbouw\, strategische positie van EMC in de zorg; lezing Lof der Geneeskunst. Optioneel: bezoek vooraf aan Spoedeisende Hulp
DESCRIPTION:Convocatie Club 25 op maandag 11 september van 16.30 tot 19.00 uur in het Erasmus MC. \nEen jaar voor de officiële opening van het nieuwe Erasmus MC-complex  krijgt Club 25 een ‘update’ over de stand van zaken en de plannen hierna. We komen\, met dank aan ons lid Fred Balvert\, op plaatsen waar je als gewoon burger niet snel zult komen. Of hoopt te komen. \nOmdat er zoveel te zien en te vertellen is\, beginnen we met een speciaal ingelast ‘pre-programma’. Je kunt daar aan deel nemen om 16.30\, maar je kunt ook op de reguliere tijd om 17.30 uur ‘inpluggen’. Het programma bestaat uit de volgende onderdelen: \n16.30: verzamelen voor de ingang van de ‘Spoedeisende Hulp’ aan het Dr. Molewaterplein / Wytemaweg (t.o. Erasmiaans Gymnasium). Deze  afdeling van het nieuwe ziekenhuis is als eerste gereed en in gebruik genomen. We krijgen een rondleiding door de SEH en uitleg over de nieuwe manier van werken: ONE (Ons Nieuwe Erasmus MC). \n17.15 / 17.25: voor wie het onderdeel Spoedeisende Hulp ‘overslaat’: je wordt opgewacht in de toekomstige Hoofdingang (de letters zijn nu nog met oranjezeildoek bedekt)\, direct naast de entree van de SEH\, aan het Dr. Molewaterplein / Wytemaweg (t.o. Erasmiaans Gymnasium)\, door een lid van de programmacommissie. Na een korte wandeling door de Passage en het Onderwijscentrum is de ontvangst om: \n17.30: in de prof. Andries Querido-zaal\, een collegezaal waar ook de promoties plaatsvinden. Hier staan drie presentaties op het programma: \n\nLiesbeth van Heel\, projectsecretaris van de Nieuwbouw geeft een korte inleiding op de visie voor het nieuwe Erasmus MC\, de actuele stand van bouwzaken en een inkijkje in de renovatieplannen voor de Medische Faculteit na de officiële opening in september 2018;\nErasmus MC klaar voor de toekomst: Presentatie over de strategie van het universitair medisch centrum: Met o.a. ‘Academic Centres of Excellence’\, een programma waar het Erasmus MC de komende jaren zwaar op in zet en strategische samenwerking met ziekenhuizen in de regio;\nhet Erasmus MC kent jaarlijks één bijzonder moment waarop het alles uit de kast haalt om Rotterdammers\, relaties en de buitenwereld te laten zien wat er omgaat in de academische\, medische wereld in Rotterdam: ‘Lof der Geneeskunst’. Op 6 oktober vanaf 14.00 uur is deze informatieve en onderhoudende middag weer in de Doelen met als motto: “Bezint eer ge bemint”\, niet over SOA’s. Het belooft net als voorgaande jaren een middag te worden die je niet mag of wilt missen*. Het hoe en wat van de middag wordt uiteengezet door Fred Balvert.\n\nNatuurlijk is er bij elk onderdeel de gelegenheid tot het stellen van vragen. Om 18.30 uur is er in de aangrenzende foyer-ruimte een borrel om alles met elkaar te bespreken en te laten bezinken. \nOm ±19.00 uur gidst de Programmacommissie samen met Fred Balvert u weer richting uitgang uit het indrukwekkende complex. \nGraag aanmelden voor 2 september bij onze secretaris Anja de Jong via een e-mail. \n*NB: u bent alle van harte uitgenodigd voor de ‘Lof der Geneeskunst’ op vrijdag 6 oktober\, 14.30 uur in de Doelen. Aanmelden via: www.lofdergeneeskunst.nl Wacht niet te lang\, want elk jaar volle bak. \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/bezoek-club-25-aan-erasmus-mc-stand-zaken-nieuwbouw-positie-emc-zorgpyramide/
LOCATION:Erasmus Medisch Centrum\, Wytemaweg\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170814T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170814T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170703T082944Z
LAST-MODIFIED:20170717T091335Z
UID:1051-1502730000-1502737200@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Zomerborrel bij DE HUISMEESTER\, Meent 115
DESCRIPTION:  \nZOMERBORREL / Bijeenkomst  CLUB 25 Maandag 14 augustus 2017 17.00-19.00 uur \nDE HUISMEESTER\, Meent 115  \n\nBeste leden\, \nZoals u gewend bent is er in augustus altijd de Club 25 ZOMERBORREL. Minder inhoud\, meer drinken! \nDit keer bij het etablissement van Roel von Weiler op de Meent 115 (schuin tegenover Dudok). Aldaar is er tafel gereserveerd voor ons. We heffen vanaf 17.00 tot uiterlijk 19.00 met elkaar het glas en De Huismeester zorgt voor heerlijke hapjes. \nRoel vertelt kort hoe hij op het idee kwam voor deze zaak. Komt allen! \nLaat even weten of u erbij bent\, dat kan tot 9 augustus! \nDe programmacommissie\, \nBob van den Berg – Hugo Bongers – Kees Vrijdag
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/zomerborrel-huismeester-meent-115/
LOCATION:DE HUISMEESTER\, Meent 115\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170710T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170710T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170703T081243Z
LAST-MODIFIED:20170703T081733Z
UID:1039-1499706000-1499713200@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:De Hoekse Lijn en Metropoolregio Rotterdam Den Haag; cultuur in Hoek van Holland
DESCRIPTION:UITNODIGING Club 25  \nBijeenkomst  CLUB 25 Maandag 10 juli 2017 om 17.00 uur  \nLOCATIE: Marconistraat 1c : Metropoolregio Rotterdam Den Haag/ De Hoekse Lijn en cultuur in Hoek van Holland\n \nBeste leden\, \nDe Hoekse Lijn; u weet wel de metro waarmee u binnen afzienbare tijd in één streep belandt óp het strand! Ook voor de juli-bijeenkomst is de Programmacommissie er weer in geslaagd een boeiende activiteit te organiseren. Als oer-Rotterdamse club hebben we natuurlijk ook oog voor deze regionale ontwikkelingen. Daarom zijn we te gast bij de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) in Rotterdam. De MRDH is opdrachtgever aan partijen als de Gemeente Rotterdam\, de RET\, Prorail en vele anderen voor het bouwen van de Hoekse Lijn. \nProgramma \nPim Uijtdewillegen\, Strategisch opdrachtgever railinfrastructuur MRDH\, en Johan Dolman (projectmanager Hoekse Lijn Gemeente Rotterdam) praten ons bij over \n1) de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en \n2) de kansen en valkuilen van zo’n groot project als de Hoekse Lijn. \n“De Hoekse Lijn komt er. Maar hoe is de Hoekse Lijn er gekomen? Er wordt ingegaan op de wereld achter dit project door de opdrachtgever de Metropoolregio. Over de bestuurlijke/politieke\, maatschappelijke\, economische\, psychologische krachten die een project maken\, of breken. We sluiten af met een korte inleiding van Cultuurscout Annet Schippers over het ‘culturele klimaat’ in Hoek van Holland.” Alle reden dus om uw lidmaatschap van Club25 weer eens te benutten! \nTijden en locatie maandag 10 juli  \n17.00-17.30 \nInloop. We zijn te gast bij projectbureau ‘Hoekse Lijn’ Marconistraat 1c in Rotterdam. \nZie bijgevoegde plattegrond en parkeren kan op het parkeerdek (gratis). We beginnen stipt 17.30 uur! \n17.30-18.30 \nWelkom \nOpdrachtgever en opdrachtnemer Hoekse Lijn aan het woord \nVraag en antwoord \nCulturele afsluiting \n18.30-19.00 \nBorrel \n  \nMet het oog op de organisatie van een en ander vragen wij jullie je vóór 4 juli aan (of af-; wel zo netjes) te melden bij onze secretaris Anja de Jong. \n  \nDe programmacommissie\, \nBob van den Berg – Hugo Bongers – Kees Vrijdag \n  \n  \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/hoekse-lijn-en-metropoolregio-rotterdam-haag-cultuur-hoek-holland/
LOCATION:Kantoor Metropoolregio\, Marconistraat 1c\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170612T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170612T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170528T091321Z
LAST-MODIFIED:20170528T091321Z
UID:1035-1497286800-1497294000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Bijeenkomst Club 25 op 12 juni 2017 in de Centrale Bibliotheek\, Hoogstraat
DESCRIPTION:  \n\n| \n \n Convocatie\n\n\n\n\n\n\n\n\nBijeenkomst  CLUB 25\nMaandag 12 juni 2017 om 17.00 uur \nBeste leden\, \nOok voor juni is de Programmacommissie er weer in geslaagd een dubbele activiteit te organiseren\, en wel: \n1. een introductie over de Bibliotheek Rotterdam ‘cum annexis’ door ons lid en directeur van de bibliotheek\, Theo Kemperman;\n2. een toelichting op de plannen voor de ‘Herinrichting Binnenrotte’ door gemeentelijk projectmanager Anne–Marie Klaassen; \nBoekenbewaarplaats in post-papieren tijden\nEen bibliotheek is volgens het etymologische woordenboek een ‘bewaarplaats van boeken’. Daar is inmiddels een eerste schokgolf van digitalisering over heen gegaan\, samen met een fundamentele heroriëntatie op de oorspronkelijke kerntaak van ‘bewaarplaats’.\nZo is er een menukaart voor mogelijke gebruikers met een ‘Start’-\, ‘Basis’- en ‘Plus’- tarief\, met daarbij verschillende niveaus van dienstverlening. \nDe bibliotheek heeft daarnaast een scala aan activiteiten en bijproducten. We noemen er een paar: \n\nProgrammering in de Centrale Bibliotheek en in de wijken;\nEducatieve dienstverlening\, waaronder de Bibliotheek op School\, activiteiten op het gebied van taal- en digivaardigheden;\nDe vorig jaar door ‘ZM’ geopende Erasmus Experience\, over de denkwereld van de bekende Rotterdamse filosoof;\nOnze Stadsdichter: de begeleiding van (nu) Derek Otte is in handen van de bibliotheek.\n\nTheo Kemperman zal de toekomstplannen voor de Bibliotheek uit de doeken doen. En welke betekenis de ‘Bieb’ voor de stad heeft. \n‘Herinrichting Binnenrotte’ \n‘ZM’ moest tijdens de opening van de Erasmus Experience nog naar binnen worden geloodst over Stelcon-platen en langs een fleurig aangekleed bouwhek. De herinrichting van het terrein voor de bibliotheek\, de Markthal en rond de Laurenskerk nadert inmiddels haar voltooiing. Met als voornaamste gebruiker ‘de markt’ op zaterdag en dinsdag\, een van de grootste weekmarkten in ons land\, een forse opgave. Als er geen markt is: wat dan? In de Rotterdamse volksmond heeft de plek al de bijnaam ‘Landingsbaan’ gekregen.\nProjectmanager namens de gemeente\, Anne-Marie Klaassen\, zal ons meenemen in het (ontwerp)proces en in gaan op:\n• het doel van en de visie achter het ontwerp\,\n• de afweging van de diverse belangen\, en\n• de samenwerking met de omgeving. \nTijden en locatie(s)\nWe verzamelen op maandag 12 juni tussen 17.00 en 17.30 uur in de Centrale hal van de Bibliotheek aan de Hoogstraat 110.\n(NB: in de centrale hal kun je de expositie ‘Cold Cases’ zien\, een samenwerkingsproject met Archeologie Rotterdam (BOOR). \nOm 17.30 uur neemt Theo Kemperman ons mee naar de 3de etage voor een ‘quick view’ op de Erasmus Experience. Aansluitend zal hij in de Desideriuszaal zijn verhaal over de bibliotheek doen.\nRond 18.00 uur zal Anne-Marie Klaassen haar toelichting geven op het ontwerp voor de Binnenrotte e.o.\nOm 18.30 uur zullen we met een glas in de hand vanaf het terras van de Bar Bistro Binnenrotte het ontwerp nog 1 op 1 in ogenschouw kunnen nemen en kijken of het allemaal klopt. \nMet het oog op de organisatie van een en ander vragen wij jullie je vóór 9 juni aan (of af-; wel zo netjes) te melden bij onze secretaris Anja de Jong. \nDe programmacommissie\,\nBob van den Berg – Hugo Bongers – Kees Vrijdag
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/bijeenkomst-club-25-op-12-juni-2017-centrale-bibliotheek-hoogstraat/
LOCATION:Centrale Bibliotheek\, Hoogstraat 110\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170508T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170508T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170430T174832Z
LAST-MODIFIED:20170430T174832Z
UID:1026-1494262800-1494270000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Maandag 8 mei aanstaande: Club 25 in het Industriegebouw Goudsesingel
DESCRIPTION:CONVOCATIE \n  \nCLUB 25 OP MAANDAG 8 MEI 2017 vanaf 17.00 UUR \n\nBeste leden\, \n In mei is er een dubbel-feestelijk programma met veel nieuw élan en nieuwe zaken. \nOp maandag 8 mei zijn we vanaf 17.00 uur welkom in Het Industriegebouw aan de Goudsesingel no.’s 52 – 214 (hierna te noemen HIG).  De inloop is daar in de receptie / hal en bij mooi weer in de aangrenzende expeditiestraat waar u door de hal heen kunt komen. \nOm 17.30 uur worden we welkom geheten door Tjeerd Hendriks\, HIG-kwartiermaker samen met collega Joost Prins. Zij leiden ons in drie kwartier rond door het gebouw en ook rondom het gebouw\, een icoon van de Rotterdamse wederopbouw. Op 18 mei is er een dubbel feest te vieren want dan is het 70 jaar geleden dat in 1947 de eerste paal de grond in ging voor dit bedrijfsverzamelgebouw. Het was toen tevens het begin van een Rotterdamse traditie: 18 mei werd ‘Opbouwdag’. \n\n#YOUNEVERWANTTOLEAVETHEOFFICE \nDeze ‘hashtag’ geeft precies de essentie weer van wat de architecten Maaskant en Van Tijen in de jaren ’40 beoogden: naast economische voordelen van collectieve bedrijfshuisvesting ook sociale en stedenbouwkundige voordelen te realiseren. In 1940 was al op initiatief van de Kamer van Koophandel de ‘Industriestichting Rotterdam’ opgericht. Deze stichting spoorde met de wensen van het bedrijfsleven de binnenstad weer op te bouwen ingedeeld naar functies. Overlastgevende bedrijven moesten naar de Spaanse Polder. Kleine en middelgrote bedrijven konden in de binnenstad terugkomen in bedrijfsverzamelgebouwen. \nMaaskant hierover\, na een studiereis naar Engeland: ”Sociaal gezien betekent collectieve huisvesting de mogelijkheid ook de positie van de arbeider op een hoger plan te brengen. Hij (!) werkt in luchtige en lichte lokalen\, de gemeenschappelijke kantine is veel beter ingericht dan het oude schafthokje in de oude fabrieken”. \n TWEEDE LEVEN \nEn 70 jaar later is Het Industriegebouw weer een uniek bedrijfsverzamelgebouw. “Van tech start-ups tot architecten die de stad maken en van je favoriete restaurant tot koffiebar: allemaal te vinden onder één dak.” De nieuwe eigenaar herstelt en renoveert met oog voor détail en behoud van het wederopbouw-karakter van het complex. \nDe ruimten huisvesten inmiddels al tientallen bedrijven in ‘allerlei soorten en maten’. \nZo heeft het architectenbureau MVRDV  (de ‘M’ van Winy Maas\, bekend van De MaasTrap tegen het Groothandelsgebouw en de ‘Tweederopbouw’) zijn intrek genomen in de vijf aaneengeschakelde lage bedrijfsruimten aan het Achterklooster. ‘Kenmerkend voor HIG zijn de vele buitenruimtes met open galerijen\, een expeditiestraat als binnentuin en een park als achtertuin’. \nBij de rondgang komen we ook buitenlangs het dan nog net niet geheel verhuisde  warenhuis  ‘Groos’\, op een hoek van HIG aan de Kipstraat. Bij de ‘sneak preview from the outside looking in’ op 8 mei zal Tjeerd Hendriks een toelichting geven op het concept van ‘Groos’ en de plannen voor de toekomst op deze nieuwe locatie\, \n ‘HIGH STREET’ & OPBOUWDAG 70 JAAR \nVoor de borrel zijn we om 18.30 uur te gast in de nieuwste aanwinst van Rotterdams horecaman ‘pur sang’ Jaap Brantenaar: ‘High Street’ en de kelderruimte ‘BeLow’\, Hoogstraat 45\, hoek Goudsewagenstraat. Daar kunnen we kennismaken met zijn laatste aanwinst en no-nonsense formule. \nTijdens de borrel zal de voorzitter van de Stichting Aan Den Slag! Een toelichting geven op de viering van de 70ste verjaardag van het oer-Rotterdamse fenomeen ‘Opbouwdag’\, op 18 mei a.s. Voor wie alvast wil weten wat het programma die dag behelst: \nhttp://www.roterodamum.nl/nieuwsbericht/opbouwdag-rotterdam-18-mei-2017/ \n Met het oog op de organisatie van een en ander vragen wij jullie je vóór 4 mei aan (of af-; wel zo netjes) te melden bij onze secretaris Anja de Jong. We hopen jullie te zien in het HIG! \nNamens de Programmacommissie\, \nBob van den Berg – Hugo Bongers – Kees Vrijdag
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/maandag-8-mei-aanstaande-club-25-industriegebouw-goudsesingel/
LOCATION:Industriegebouw Goudsesingel\, Goudsesingel 52-214\, Rotterdam\, Nederland
ORGANIZER;CN="Kees Vrijdag":MAILTO:keesvrijdag@upcmail.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170410T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170410T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170320T103449Z
LAST-MODIFIED:20170320T103449Z
UID:996-1491843600-1491850800@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Onderduikzolder Breepleinkerk en 'Bij Corrie' in Hillesluis
DESCRIPTION:Uitnodiging voor de bijeenkomst van Club 25 op maandag 10 april 2017\, aanvang deze keer stipt  om 17.00 uur (inloop vanaf 16.45 uur)\n \nBeste leden\, \nOok voor april is de Programmacommissie er weer in geslaagd een dubbele activiteit te organiseren\, en wel ‘Op Zuid’: \n\nde Breepleinkerk met het verhaal over de onderduikers op de orgelzolder\,\n‘Bij Corrie’\, een inburgeringsplek annex buurthuis dat meer is dan een ‘zoete inval’\n\nAangezien we beide programmaonderdelen volledig recht willen doen beginnen we met het eerste deel van het programma op maandag 10 april om 17.00 uur in de Breepleinkerk\, ingang aan de Van Malsenstraat 104\, 3074 PZ. \n‘Sneak Prehear’ boek ‘Onderduiken….hoe voelt dat?’ \nIn de kerk krijgen we tekst en uitleg over wat er zich in de oorlogsjaren vanaf 29 mei 1942 heeft afgespeeld in deze kerk. Beschermheer van de kerk is burgemeester Ahmed Aboutaleb die in zijn essay voor de Maand van de Geschiedenis in 2015\,  ‘Droom en daad’\, aandacht besteedt aan ‘gewone mensen die in uitzonderlijke omstandigheden heldendaden verrichten’. \nOp 19 april a.s. overhandigt Aboutaleb het eerste exemplaar van een boek\, dat ds Anja Matser heeft geschreven\, aan dochter Annie van het kosterechtpaar De Mars. Tijdens ons bezoek zal Anja Matser e.e.a. over het schrijven van het boek vertellen. Uitgever Herco Kruik zal ook aanwezig zijn om eventuele vragen te beantwoorden en uw voorintekeningen op te nemen. \nNa de ‘Sneak Prehear’ (het boek komt een dag later pas van de persen\, dus van een ‘sneak preview’ is nog net geen sprake) is er een rondleiding met o.a. een blik in de schuilplek op de orgelzolder. \n‘Bij Corrie’: een veilige haven \nVan de Breepleinkerk is het over de Randweg een korte wandeling naar Riederlaan 200 naar het buurthuis ‘Bij Corrie’. \nDaar worden we om 18.00 uur ontvangen door de initiatiefneemster van dit bijzondere project\, Lia Trum. Samen met haar man\, Wim de Kieviet\, is zij eigenaar van Tornante Trainingen. Vanuit dit bedrijf verzorgen zij\, met zo’n 30 docenten\, inburgeringscursussen en taallessen\, voor bijvoorbeeld Vluchtelingenwerk Rijnmond. \nMaar daarnaast hebben zij de stichting ‘Bij Corrie’ opgericht. Via deze stichting – die geheel haar eigen financiële boontjes dopt – runnen zij een plek waar bewoners uit de buurt welkom zijn. Een ‘zoete inval’ met als achterliggend doel vooral ook een plek te bieden waar iedereen zich veilig kan voelen. En dat geldt niet alleen voor de buurtbewoners\, maar voor heel Zuid. Het project is zo succesvol dat er inmiddels ook een ‘Bij Corrie’ is geopend ‘Op Noord’ en wel in de 1ste Pijnackerstraat. \nIn ‘Bij Corrie’ gebeurt heel veel zelf. Maar vanuit dit buurthuis worden ook veel dwarsverbanden met andere instellingen en organisaties in de stad gelegd. Lia Trum zal ons daarin meenemen en rondleiden. En zij zal natuurlijk ook vertellen waar de naam ‘Bij Corrie’ vandaan komt. \nWe eindigen daar in de centrale ruimte rond de bar\, om met Lia Trum en een paar van de 150 vrijwilligers (na) te praten\, tot 19.00 uur. \nMet het oog op de organisatie van een en ander vragen wij jullie je vóór 4 april aan (of af-; wel zo netjes) te melden bij onze secretaris Anja de Jong. \nVerder vragen wij jullie om dit keer om iets voor 17.00 uur al aanwezig te zijn in verband met de start van het programma. \nNamens de programmacommissie\, \nBob van den Berg – Hugo Bongers – Kees Vrijdag \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/onderduikzolder-breepleinkerk-en-corrie-hillesluis/
LOCATION:Breepleinkerk\, Van Malsenstraat 104\, Rotterdam\, 3074 PZ\, Nederland
ORGANIZER;CN="Kees Vrijdag":MAILTO:keesvrijdag@upcmail.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170313T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170313T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170226T142458Z
LAST-MODIFIED:20170226T142836Z
UID:991-1489424400-1489431600@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Mooi Mooier Middelland op 13 maart 2017
DESCRIPTION:Mooi Mooier Middelland \nDe programmacommissie van Club 25 nodigt de leden van de Club hierbij uit voor de bijeenkomst op maandag 13 maart aanstaande. Inloop vanaf 17.00 uur\, aanvang stipt om 17.30 uur. De bijeenkomst vindt plaats op het adres Het Wijkpaleis\, 1e Middellandstraat 103  (tramhalte voor de deur). De daarop volgende borrel is in galerie/ontmoetingsruimte/café Iety\, Tweede Middellandstraat 27 hoek Heemraadssingel. \nToelichting op het programma Mooi Mooier Middelland \nIn veel wijken en buurten van Rotterdam wordt intensief gewerkt aan vernieuwing van de stad. Dat uit zich in de sterke opkomst van nieuwe organisaties van bewoners en ondernemers\, naast de structuren van de overheid zoals de gebiedscommissies. Bewoners- en ondernemersinitiatieven krijgen vorm op wijk- en buurtniveau\, op alle plekken in de stad verschillend\, maar overal staat de vraag centraal hoe democratie op wijkniveau en economie op wijkniveau met elkaar kunnen worden verenigd. \nIn de volgende bijeenkomst van Club 25 gaan wij op bezoek bij een van deze initiatieven in de stad\, toevalligerwijze een initiatief dat geleid wordt door een oud-lid van Club 25. Nico Haasbroek (onder andere oud-hoofdredacteur van RTV Rijnmond en van het NOS Journaal) ontvangt ons nu in zijn  rol als ‘de Middellandman’. In deze rol verenigt hij onderzoeksjournalistiek met actievoeren voor een sterkere positie van de wijk in bestuurlijke processen en bij de verdeling van middelen. Nico zal samen met Marieke Hillen van het Wijkpaleis een inleiding houden. Lot Mertens\, die Mooi\, Mooier Middelland namens de gemeente in de praktijk coördineert\, is ook aanwezig. \nDe Programmacommissie is gecharmeerd van de aanpak van de Mooi Mooier Middelland. Die aanpak is kleurrijk\, inventief\, vernieuwend. Niet prekerig en fundamentalistisch\, zoals actievoerders soms zijn\, maar speels en vrolijk. Over die aanpak willen we graag meer horen. \nWij komen bijeen in het Wijkpaleis\, de ruimte van de organisatie\, in het souterrain van het wijkgebouw aan de Eerste Middellandstraat 103. Na het gesprek met de initiatiefnemers van Mooi Mooier Middelland wandelen we naar de nabijgelegen galerie/ontmoetingsruimte/café Iety\, een huiskamer voor de buurt waar momenteel ook een tentoonstelling met werk van de Rotterdamse fotograaf Vincent Mentzel te bezichtigen is. \nMeld u aan bij onze secretaris: \nNamens de Programmacommissie \nHugo Bongers \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/mooi-mooier-middelland-op-13-maart-2017/
LOCATION:Wijkgebouw Wijkpaleis\, Eerste Middellandstraat 103\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20170116T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20170116T193000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20170106T161609Z
LAST-MODIFIED:20170109T074432Z
UID:981-1484586000-1484595000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Nieuwjaarsborrel Club 25 in het ZoHo-gebied\, Hofpleinstation\, Galerie Chinnoe en Vlemmix
DESCRIPTION:CONVOCATIE \nClub 25 bijeenkomst op maandag 16 januari om 17.00 uur. \nBeste leden\,\nZoals nog in het Oudejaar aangekondigd gaan we voor onze Nieuwjaarsborrel naar het ZoHo-kwartier\, het gebied rondom de Zomerhofstraat. Begin- en eindpunt voor deze ‘Expeditie ZoHo’ is: \nGalerie Chinnoe | Vlemmix\,\nKatshoek 33\n3032 AE Rotterdam \nWe verzamelen hier\, net op de grens van de Binnenstad en het ZoHo-kwartier\, zoals gebruikelijk vanaf 17.00 uur. Om 17.30 heffen we gezamenlijk het glas op een Nieuw Jaar met een ultrakorte blik op het jaarprogramma 2017 van onze Club. Daarna is er aandacht voor de plek waar we bij elkaar komen. \nHet ZoHo-gebied\, gelegen tussen de Teilingerstraat en Katshoek en grenzend aan het Hofpleinviaduct\, is volop in beweging. Veel panden van woningcorporatie Havensteder hebben nieuwe huurders gekregen. De\nverbetering van de buurt lift mee met het succes van het voormalige Station Hofplein\, zo lijk het wel\, en versterkt op haar beurt weer de aanpak van het\nHofpleinviaduct een aanpak waar nu ook weer beweging in zit. Bestaande en nieuwe ondernemers vinden een nieuwe locatie voor hun activiteiten in het\nZoHo-gebied. Een interessante locatie\, dicht bij het Centraal Station en Central District. \nDe leden van Club 25 krijgen tijdens de nieuwjaarsborrel een korte introductie op de ontwikkelingen in het gebied van Paul Elleswijk van Havensteder en Jeroen Laven van STIPO (Team voor Stedelijke Ontwikkeling) die beide al enkele jaren hun schouders zetten onder de ontwikkeling van dit gebied. Onder hun leiding maken we een korte rondwandeling door het Zomerhofkwartier om die ontwikkelingen met eigen ogen te kunnen aanschouwen. \nRond 18.15 uur zijn wij weer terug bij Chinnoe en Vlemmix aan de Katshoek. In deze galerie annex podium zijn Rosan Chinnoe en Marc Vlemmix onze gastheren. Tijdens de Nieuwjaarsborrel die daar wordt geserveerd zullen zij hun bedrijfsfilosofie uit de doeken doen. Deze bestaat uit drie in elkaar grijpende elementen:\n– de Galerie met aandacht voor hun eigen stijlvolle en perfect uitgevoerde kunstobjecten;\n– het persoonlijk geïnspireerde project ‘Dance for Health’ waarbij bewegingen uit de moderne dans worden ingezet voor een betere gezondheid;\n– en het realiseren van het concept ‘Huis der Mooie Dingen’ voor de aanpalende ruimten in de Hofbogen.\nNa de presentatie van Rosan en Marc is er gelegenheid vragen te stellen en die aanpalende ruimten te bekijken. En natuurlijk met elkaar te borrelen en elkaars\nplannen & voornemens voor 2017 door te nemen. \nGraag jouw aanmelding vóór 12 januari a.s. via een replymail aan mij. \nMet vriendelijke groet\, mede namens de Programma commissie\, \nAnja de Jong\, secretaris \n*NB: mocht je later zijn en toch aan willen sluiten bij de ‘Expeditie ZoHo’: bel 06-46 74 8063 (Kees Vrijdag) om te horen waar de groep op dat moment is.
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/981/
LOCATION:Galerie Chinnoe | Vlemmix\, Katshoek 35\, Rotterdam\, 3032AE\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20161212T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20161212T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20161123T181926Z
LAST-MODIFIED:20161123T182220Z
UID:970-1481562000-1481569200@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Rotterdam Central District Revisited
DESCRIPTION:Bijeenkomst van Club 25 op maandag 12 december vanaf 17.00 uur:  \nRotterdam Central District ‘Revisited’. \nBeste Clubleden\, \nDe ontwikkelingen in de wereld gaan behoorlijk snel. In die context is een dynamische stad als de onze het aan zijn stand verplicht om snel op veranderende omstandigheden in de wereld van stedenbouw\, vastgoed\, vestigingsplaatsbeleid\, innovatie etc. in te spelen. In het hart van de stad\, het Central District\, lijkt het wel dubbel zo snel te gaan. \nDat geldt op macro-\, maar ook op microniveau. \nAlle reden om een jaar na dato daar weer op bezoek te gaan\, met een dubbel programma om zowel de ontwikkelingen op macro- als op microniveau goed te volgen. \nOp maandag 12 december zijn we vanaf 17.00 uur (inloop) te gast in het Venture Café\, het ‘ontspannen’ deel van het CIC (Cambridge Innovation Center). Dat zit op de 4de étage van het GrootHandelsgebouw aan het Stationsplein 45. Start programma stipt om 17.30 uur. \nVanaf 17.30 uur krijgen we daar twee 20-minuten presentaties waardoor we in één klap weer helemaal bij zijn met de ontwikkelingen in ‘hartje stad’: \n\nInleiding namens de Vereniging Rotterdam Central District (spreker nog te bepalen). Leden van Club 25 worden meegenomen in de nieuwe\, bijgestelde Gebiedsvisie voor het Central District. De vorige dateerde van 2007 en onnodig te zeggen dat er in 10 jaar tijd heel veel veranderd is in de wereld van vastgoed\, kantoren\, binnenstedelijke ontwikkeling. Begrippen als delen\, verbinden en duurzaamheid hebben een veel dominantere plek gekregen. De Gebiedsvisie moet bij het verzenden van deze convocatie nog in de gemeentelijke Raadscommissie besproken worden. Kortom: op 12 december horen we heet van de naald welke kant het met het RCD-gebied uit gaat.\nMarcus Fernhout\, directeur van het Cambridge Innovation Center\, geeft een uitleg over de filosofie achter en aanpak van deze jongste loot aan de economie van onze stad. Het CIC is in oktober met een ‘big bang’ in aanwezigheid van 1.500 belangstellenden opengegaan. Hoe gaat het nu en wat zijn de vooruitzichten? En welke rol wil het CIC in de stedelijke economie gaan vervullen?\n\nNa beide presentaties en bij de borrel (vanaf 18.30 uur) is er ampel gelegenheid voor discussie en ‘Questions & Answers’. \nDe programmacommissie\, \nHugo Bongers & Kees Vrijdag \nNB: RCD-secretaris Oscar de Grave zal tijdens de bijeenkomst  ons bijpraten over ‘verbindende & verpozende initiatieven’ in het gebied. Bijvoorbeeld op dinsdag 13 december. \n  \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/rotterdam-central-district-revisited-2/
LOCATION:Groothandelsgebouw\, Stationsplein\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20161212T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20161212T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160228T160514Z
LAST-MODIFIED:20160228T160514Z
UID:640-1481562000-1481569200@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Rotterdam Central District Revisited
DESCRIPTION:
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/rotterdam-central-district-revisited/
LOCATION:Gebouw The First\, Weena\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20161114T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20161114T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20161013T090410Z
LAST-MODIFIED:20161013T090410Z
UID:965-1479142800-1479150000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Bezoek aan het nieuwe filmhuis KINO
DESCRIPTION:Aan de leden van Club 25 \nDe programmacommissie heeft het genoegen u uit te nodigen voor een bezoek aan KINO Rotterdam\, bioscoop\, bar & restaurant op maandag 14 november aanstaande. KINO is het nieuwe filmtheater in het centrum van Rotterdam. Het meer dan honderd jaar oude pand aan de Gouvernestraat (Ons Huis\, Lantaren/Venster) is met de komst van KINO weer onderdeel geworden van de rijke Rotterdamse filmgeschiedenis. \nKINO vertoont kwaliteitsfilms in vier zalen. Het café-restaurant is nu nog vanaf vier uur ’s middags tot ’s avonds laat open\, vanaf 20 oktober de gehele dag. Op de bovenverdiepingen van het pand zijn werkplekken voor de audiovisuele industrie. Onder andere ons clublid André Freyssen is hier gevestigd met zijn bureau Studio Bilder. \nIn KINO worden de leden van Club 25 ontvangen door Frank Groot\, een van de twee initiatiefnemers. Na zijn inleiding over de achtergronden van KINO krijgen we een exclusieve rondleiding door het (grondig) vernieuwde pand. \nTijdens de rondleiding zullen we ook worden bijgepraat over een ander recent initiatief op filmgebied. Matt Jaems\, producent van Rotterdam\, I Love You praat ons bij over dit plan (Zie www.rotterdamiloveyou.com). \nDe leden van Club 25 zijn op 14 november aanstaande welkom vanaf 17.00 uur bij KINO\, Gouvernestraat 129-133 te Rotterdam. Aanvang van de bijeenkomst 17.30 uur. \nNa afloop van de bijeenkomst kunt u –voor eigen rekening- dineren in het nieuwe restaurant van KINO\, het restaurant dat onder leiding staat van chef-kok DJ Wooldrik. \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/bezoek-aan-nieuwe-filmhuis-kino/
LOCATION:Filmtheater KINO\, Gouvernestraat 129-133\, Rotterdam\, Nederland
ORGANIZER;CN="Hugo Bongers":MAILTO:hugobongers@live.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20161114T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20161114T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160228T160306Z
LAST-MODIFIED:20160918T183634Z
UID:637-1479142800-1479150000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Kino\, het nieuwe film 'art house; in de Gouvernestraat Rotterdam
DESCRIPTION:
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/museum-rotterdam/
LOCATION:Art house filmcomplex Kino\, Gouvernestraat\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20161010T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20161010T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160228T160113Z
LAST-MODIFIED:20160918T183453Z
UID:634-1476118800-1476126000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:PortXL
DESCRIPTION:MAANDAG 10 OKTOBER  zijn we te gast bij Port XL aan het Marconiplein\, Europoint III. \nWat is Port XL precies? Port XL staat voor het vergroten en versterken van de Rotterdamse haven door middel van het ‘versnellend’ begeleiden van start-ups. Oftewel: het versterken van het economisch maritiem cluster door wereldwijde start-ups aan Rotterdam te binden. Deze nieuwe bedrijfjes krijgen een fulltime programma van 3 maanden aangeboden waarin ze worden uitgedaagd om na te denken over een business model\, financiën\, marketing\, het aantrekken van investeerders en het belangrijkste: het vinden van klanten! \nDirecteur Mare Straetmans zal ons meenemen in de gang van zaken van het afgelopen jaar waarin het gelukt is om 12 start-ups naar Rotterdam te krijgen (doel is 10 per jaar) en zal 1 of 2 start-ups een korte introductie laten geven. \nHet programma luidt als volgt: \n17.00 uur \nInloop bij Port XL (adres: Marconistraat 16\, 12e etage). Dit is de 3e toren rechts gezien vanuit metrostation Marconiplein \n17.30 uur \nTon Wesselink\, voorzitter Club 25\, heet welkom en introduceert de directeur van Port XL\, Mare Straetmans \n17.35 uur \nPresentatie door Mare Straetmans\, directeur Port XL\, gevolgd door een presentatie van enkele start-ups \n18.20 uur \nVragen en antwoorden \nAansluitend (tot 19.00 uur) informele borrel op de 11e etage \n19.00 uur \nEinde bijeenkomst
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/portxl/
LOCATION:Europoint toren 3\, Marconistraat 16\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20160912T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20160912T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160228T155943Z
LAST-MODIFIED:20160912T095950Z
UID:631-1473699600-1473706800@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Restaurant Boompjes plus Vlaggenparade Next 2.0
DESCRIPTION:Waarde vrienden van Club 25\,\n\nZoals ik al eerder aankondigde richten wij op MAANDAG 12 SEPTEMBER a.s. onze schreden zich naar de Boompjes.\n\nOns Clublid Ron Sterk exploiteert daar sinds enige tijd het Paviljoen Boompjes en ontvangt ons daar graag (adres : Boompjes 701).\nHij zal ons daar een toelichting geven op de door hem ingezette metamorfose van dit unieke pand aan de rivier\, dat geruime tijd leeg stond.\n\nFrancine Houben van Mecanoo Architecten maakte destijds het ontwerp voor het paviljoen.\nVanuit dit bureau zal Robbert Guis een toelichting geven op de totstandkoming van dit unieke pand in de ‘Rotterdam Waterstadtijd’ en de make-over die het paviljoen Boompjes heeft ondergaan.\n\nTenslotte besteden we aandacht aan de Vlaggenparade aan de Boompjes. Deze gaat een nieuwe fase in\, wordt interactief ;  per landenvlag wordt de koppeling met kunst- en cultuurinstellingen in\, en bewoners met de stad aangegeven.\nAnne Bloemendaal zal een toelichting geven op de ‘Vlaggenparade 3.0’.\n\nHet programma is als volgt:\n\n17.00 uur\nInloop in Paviljoen Boompjes\n\n17.30 uur\nTon Wesselink\, voorzitter Club 25\, doet de aftrap en introduceert de drie sprekers\n\n17.35 uur\nRon Sterk\, Robbert Guis en Anne Bloemendaal geven hun toelichting/presentatie\n\n18.20 uur\nVragen en antwoorden\n\nAansluitend (tot 19.00 uur) informele borrel\n\n19.00 uur\nEinde bijeenkomst.
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/restaurant-boompjes-plus-vlaggenparade-next-2-0/
LOCATION:restaurant\, Boompjes 701\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20160808T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20160808T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160228T155700Z
LAST-MODIFIED:20160228T155700Z
UID:628-1470675600-1470682800@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Sneak preview Floating Farm
DESCRIPTION:
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/sneak-preview-floating-farm/
LOCATION:Merwehaven\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20160711T160000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20160711T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160224T104445Z
LAST-MODIFIED:20160627T122444Z
UID:555-1468252800-1468263600@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:100 jaar Vreewijk
DESCRIPTION:  \nClub 25 op 11 juli 2016 naar honderdjarige Vreewijk\n \nNB: het programma start voor de liefhebbers van een  rustieke zomerwandeling om 16.00 uur op Enk 182. De film en lezing zijn vanaf 17.00 uur in een andere locatie. \n‘Rotterdam is vele dorpen’ is een van de minder bekende initiatieven in onze stad. Sinds het begin van de 20ste eeuw heeft Rotterdam grootstedelijke ambities. De Coolsingel heet nog steeds zo maar in die tijd maakte het water plaats voor een ‘Grand Boulevard’ met metropolitaine allure met dito publieke gebouwen in Frans kasteel formaat. De Wederopbouw van de jaren ’50 en ’60  heeft daar nog een modernistisch schepje bovenop gedaan. \nMaar het ‘grootsteedse’ heeft het ‘dorpse’ van onze stad en gemeenschap nooit echt verdrongen. Het mooiste voorbeeld van ‘Rotterdam is vele dorpen’ vind je in Vreewijk. \n‘Volgens de bewoners is Tuindorp Vreewijk niet alleen het grootste tuindorp van Nederland\, maar ook het mooiste’. \nIn 2016 viert ‘Vreewijk’ het 100-jarig bestaan met een uitgebreid programma\, waarin ook de discussie over de toekomst van dit stedenbouwkundige en architectonische paradepaardje niet wordt geschuwd. In nauwe samenwerking met de stichting ‘Vreewijk 100 jaar’ is een rijk geschakeerd programma samengesteld met tot slot een zomerse borrel in een prettige\, verrassende ambiance. Dat programma is als volgt: \n16.00 uur: verzamelen (en parkeren) bij de Educatieve Tuin\, Enk 182: tijdens de bouw van het tuindorp bestond het land achter de Smeetslandsedijk uit boerenland. Tussen de Enk en de Smeetslandsedijk was plaats voor sportvelden en volkstuinen. Op de Enktuin bevinden zich nu ook schooltuinen en een prachtige educatieve tuin. \n16.05 uur: onder begeleiding is er vanaf de Educatieve Tuin een wandeling naar de renovatiewoningen aan het Reigerpad en de Weimansweg. Je kunt dan met eigen ogen zien welke resultaten te boeken zijn met zorgvuldige restauratie en renovatie. En tot welke dilemma’s dit in financieel en exploitatief opzicht kan leiden. \n17.00 uur: aankomst in de tijdelijke bioscoop Vreewijk\, Groenezoom 275 met vertoning van een 20 minuten durende compilatie van filmmateriaal\, bijeengebracht door tentoonstellingsbouwer en AV-producent Joop de Jong (o.a. bekend van de tentoonstelling in 2015 ‘De Aanval’). \n17.30 uur: een woord van welkom door Peter de Klerk\, voorzitter van de stichting Vreewijk 100 jaar\, over het programma tot nu toe en de plannen voor de rest van het jaar. \nAansluitend zal architect Joris Molenaar\, dga van Molenaar & Co architecten\, en architectuurhistoricus en publicist\, o.a. bekend van zijn plan voor de renovatie van het Stadion Feyenoord   (‘Red de Kuip’) en van de monografie over ‘Brinkman & Van der Vlugt\, architecten’ nader ingaan op de dilemma’s waar het Tuindorp Vreewijk na 100 jaar voor staat. Met natuurlijk de mogelijkheid om in een deel ‘Vragen & Antwoorden’ creatieve suggesties voor de toekomst aan te dragen. \n18.20 uur: wandeling naar de Educatieve Tuin\, Enk 182\, waar we vanaf 18.30 uur worden verwacht voor een afsluitende zomerse borrel\, tot 19.00 / 19.30 uur. \nEen zomerprogramma in een unieke stedelijke ambiance met een dorpskarakter\, op Zuid\, jawel\, maar onmiskenbaar Rotterdams. \nIk zie jullie aanmelding graag tegemoet vóór 6 juli a.s.  \nMet hartelijke groet\, \nMede namens de programmacommissie\, \nHugo Bongers\, Judith Vles en Kees Vrijdag \njullie secretaris\, Anja de Jong. \nPS: Citaat uit de toespraak van Mr. K.P. van der Mandele ter gelegenheid van de officiële opening van de eerste woning: \n“Het wil vóór alles geven een woning die noodt tot blijven en daardoor rust geeft. Dat moet vanzelf leiden tot bezonkenheid en tot werkelijk geluk. Zo moge hier een tuinstad verrijzen\, waarin een meer harmonisch leven voor de stedeling mogelijk wordt. Wij hopen vurig\, dat het zal zijn het eerste deel van een groene gordel. Die zich slingeren zal om heel onze stad\, haar sierend met nieuwe schoonheid en kracht”. \n  \n  \n 
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/100-jaar-vreewijk/
LOCATION:Bioscoop Vreewijk\, Groenezoom 275\, Rotterdam\, Nederland
ORGANIZER;CN="Kees Vrijdag":MAILTO:keesvrijdag@upcmail.nl
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20160613T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20160613T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160224T101645Z
LAST-MODIFIED:20160526T125933Z
UID:543-1465837200-1465844400@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Sterk Werk & Rotterdams Lef
DESCRIPTION:  \nEen staaltje Sterk Werk en Rotterdams LEF! \nDe programmacommissie van Club 25 nodigt haar leden uit voor een kennismaking met Sterk Werk en Rotterdams LEF. Locatie: het monumentale pand –in 1907/1909 gebouwd in opdracht van de Rotterdamsche Lloyd\, gevestigd Veerhaven 7 in het Scheepvaartkwartier\, waar anno 2016 robuust Rotterdam en Ikea elkaar treffen in een verrassend interieur. Dat moet je gezien hebben. \nWe maken kennis met een bureau in corporate communicatie en PR dat in de roerige economische tijden gestaag is blijven doorgroeien door zichzelf voortdurend opnieuw te blijven uitvinden. Met  innovatieve en in huis ontwikkelde technologieën is het vak marketingcommunicatie meetbaar gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Michelle van der Veer vertelt over Sterk Werk Monalyse dat staat voor monitoring en analyse van merken en issues in de media. Dashboard Monalyse  geeft inzicht in alle nieuwsberichten (online en print)\, radio en televisie fragmenten en social media postings uit het gehele medialandschap binnen de Benelux. Het is één centrale plaats voor monitoring\, analyse en duiding van het nieuws uit het gehele medialandschap. \nRotterdams LEF bestaat niet\, het lééft!  \nMet Club 25 lid Nathalie van Huët als verbindende factor\, maken we vervolgens nader kennis met Rotterdams LEF. Nathalie is als associate partner verbonden aan Sterk Werk en mede-oprichter van Rotterdams LEF. Rotterdams LEF wordt heden gerund door vijf ondernemende Rotterdammers. Ieder heeft een sterke verbondenheid met en netwerk in Rotterdam. Zij vormen het kernteam\, maar inmiddels bestaat de achterban van Rotterdams LEF uit ruim 2500 Rotterdamse ondernemers\, bestuurders en managers die zich met plezier en vrijwillig inzetten om in Rotterdam te verbinden\, te versnellen en aan te jagen. LEF richt zich op publiek-privaat en de LEF houding is typisch Rotterdams positief en constructief: denken\, durven\, doen! \nRotterdams LEF\, geboeid door de uitdaging om partijen te verbinden en de dialoog aan te gaan met andersdenkenden\, organiseert grotere en kleinere inspirerende bijeenkomsten volgens het principe: ‘join in’ als je een positief constructieve bijdrage levert!  Dit met als doel mensen en organisaties structureel in beweging te krijgen en samen de stad op te stuwen. Inmiddels is Rotterdams LEF een begrip in onze stad. Mede-LEFfers Caroline Pietermaat\, algemeen directeur van Hofplein Rotterdam en Claudia van der Graaf\, director Marketing & Sales The Manhattan Hotel\, binnenkort Marriott Rotterdam\, zullen eveneens aanwezig zijn op 13 juni om alles over Rotterdams LEF te vertellen. \nWelkom op 13 juni om 17:00 uur op Veerhaven 7\, Rotterdam. Start programma 17:30 uur. Borrel: 18:30 uur.
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/sterk-werk-rotterdams-lef/
LOCATION:Kantoor Veerhaven 7\, Veerhaven 7\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20160519T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20160519T200000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160314T164637Z
LAST-MODIFIED:20160314T164637Z
UID:759-1463677200-1463688000@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:Roterodamum: Historisch Wel & Wee Café over gebouwen voor kunst en cultuur tijdens de Wederopbouw
DESCRIPTION:
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/roterodamum-historisch-wel-wee-cafe-over-gebouwen-voor-kunst-en-cultuur-tijdens-de-wederopbouw/
LOCATION:Garage Rotterdam\, Goudsewagenstraat 27\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Amsterdam:20160509T170000
DTEND;TZID=Europe/Amsterdam:20160509T190000
DTSTAMP:20260625T085035
CREATED:20160501T102757Z
LAST-MODIFIED:20160501T102757Z
UID:951-1462813200-1462820400@www.club25rotterdam.nl
SUMMARY:CultureelDenkWerk op Zuid; RAAF in de Maasilo
DESCRIPTION:Aan de leden van Club 25 \nHierbij nodigen bestuur en programmacommissie van Club 25 u gaarne uit voor de bijeenkomst op maandag 9 mei aanstaande. Zoals gebruikelijk is de inloop vanaf 17.00 uur en aanvang programma om 17.30 uur. We zijn te gast bij cultureel ondernemer Eric Dullaert van de organisatie CultureelDenkWerk en we worden door hem ontvangen op de begane grond van de Maassilo in de nieuwe ruimte van RAAF. Adres: Maashaven Zuidzijde nr. 2 (op twee minuten lopen van het metrostation Maashaven). \nEric Dullaert is met zijn organisatie CultureelDenkWerk al jaren actief in Rotterdam Zuid. Directe aanleiding voor Club 25 om bij hem op bezoek te gaan is het programma A view with a room\, zijn programma voor de residency van (inter)nationale kunstenaars in woon- en werkruimtes hoog in de kopflat van de Dordtselaan. Op het programma staan de bekende Engelse fotograaf Martin Parr te gast die zich gaat bezighouden met beeldvorming over Rotterdam en de Marokkaanse dichter Abdel-ilah Salhi In het programma A view with a room staat de dynamiek van Rotterdam en de beeldvorming over de stad centraal. Eric Dullaert is ook al jaren bezig met plannen voor de verbetering van de verblijfskwaliteit van het Maashavenplein en heeft recent een planvormingsproces in werking gesteld gericht op een aanmerkelijk verbetering van de Maassilo. Ook zal hij ons bijpraten over de stand van zaken van het project MUZU/ARRIVALRotterdam. In opdracht van de Burgemeester werkt Dullaert aan een groot project voor Rotterdam Zuid\, een laagdrempelige voorziening (24/7 open) uitgaande van de dynamische migratieprocessen die Rotterdam hebben gevormd en zullen blijven vormen. Dit peoples palace zoals hij dat noemt zal mensen toegang geven tot ‘traploze kennisoverdracht’. De leden van Club 25 kunnen met Eric Dullaert als spreker een dynamische bijeenkomst verwachten. En omdat we er toch zijn zullen de dames van RAAF (Rotterdam Art Adventure Food)\, tot vorig jaar gehuisvest aan de Hillelaan\, ons eerst iets vertellen over hun nieuwe locatie in de Maassilo en hoe die kan bijdragen aan de leefbaarheid van dit tot voor kort wat verloren gebied aan de zuidzijde van de Maashaven dat aan het uitgroeien is tot de volgende hippe plek in de stad. \nNamens bestuur en programmacommissie\, \nHugo Bongers
URL:https://www.club25rotterdam.nl/event/cultureeldenkwerk-op-zuid-raaf-demaasilo/
LOCATION:Maassilo\, Maashaven Zuidzijde 2\, Rotterdam\, Nederland
END:VEVENT
END:VCALENDAR